Hier vind je veel gestelde vragen aan Wugly. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met Wugly.

  • Reviews
  • Hoe moet ik een review schrijven?
    Je kunt op twee manieren een review schrijven. Als je op voeg een review toe klikt, kun je een winkel opzoeken en daar een review over schrijven. Wanneer je al informatie over een winkel aan het bekijken bent kun je ook meteen die winkel reviewen.
  • Waarom moet ik een naam opgeven?
    Met een naam wil Wugly de betrouwbaarheid meer waarborgen. Zo kunnen bijvoorbeeld winkeleigenaren niet allerlei anonieme reviews plaatsen. De naam hoeft overigens niet je eigen naam te zijn, dit mag ook een nickname zijn.
  • Wat wordt er met deze reviews gedaan?
    Retailers kunnen bij Wugly een abonnement afsluiten om de reviews over hun winkel te bekijken en beheren. Retailers met een abonnement gebruiken de reviews ook op hun website of ik andere communicatie-uitingen.
  • Waarom kan ik geen review plaatsen?
    Je kunt pas een review plaatsen wanneer je een gebruikersnaam hebt ingegeven of ingelogd bent.
  • Ik zie een onjuiste review op Wugly, wat kan ik hieraan doen?
    Je kunt een review bij Wugly rapporteren indien jij van mening bent dat deze in strijd is met de huisregels. Hieronder vallen onder andere reviews die racistische, overdreven of gewoonweg niet waar zijn.
    Wugly zal de review bekijken en bepalen of hij onjuist is of niet. Wugly kan eventueel contact met je opnemen via de e-mail.
  • Kan iedereen een review plaatsen?
    Wugly is een online platform voor iedereen die van winkelen houd of op zoek is naar de beste winkels.
    Kortom: voor iedereen die zijn of haar winkelervaringen wilt delen of juist de ervaringen van anderen wilt lezen. Iedereen ouder dan 13 jaar kan gebruik maken van Wugly, daar zijn geen voorwaarden aan gebonden.
  • Moet mijn review aan bepaalde regels voldoen?
    Wugly is een onafhankelijk platform wat niet verantwoordelijk is voor de geschreven reviews. Maar wij letten er natuurlijk wel op dat de geschreven reviews aan de wettelijke regels voldoen. Ook hebben wij een aantal eigen huisregels. Hieronder staan de regels kort uitgelegd. Bekijk hier de uitgebreide algemene voorwaarden.
    • Op dit forum mag niet gediscrimineerd worden. Oproepen tot geweld en/of haat zijn ook niet toegestaan.
    • We behandelen elkaar met respect en fatsoen.
    • Commerciële boodschappen, spam of irrelevante verwijzingen zijn niet toegestaan.
    • Het openbaar maken van persoonlijke gegevens of privacy gevoelige informatie van bezoekers of niet-bezoekers van de site is niet toegestaan.
    • Wees creatief en schrijf leuke, bijzondere, opvallende maar vooral eerlijke reviews en reacties.
    • Een extreme beoordeling, lager dan een 1,5 of 9,5 gemiddeld, heeft een geringe toegevoegde waarde en is daarom niet toegestaan.
    • Wugly is een Nederlands platform. Het is daarom verplicht begrijpbare Nederlandse reviews te schreven.
  • Activiteiten
  • Een winkel/webshop/winkelcentrum die ik zoek staat niet op Wugly. Kan ik deze toevoegen?
    Ja, je kunt zelf een winkel toevoegen op Wugly. Het is nog niet mogelijk om webwinkels en winkelcentra toe te voegen. Om winkels te kunnen toevoegen is het belangrijk dat je de adresgegevens van de betreffende winkel weet, anders kun deze niet toevoegen. - voeg een winkel toe Om webwinkels en winkelcentra toe te voegen moet je contact opnemen met de afdeling communicatie, stuur daarvoor een e-mail aan communicatie@wugly.nl of bel 033-245 61 69.
  • De gegevens van een winkel staan niet goed, hoe kan ik dit aanpassen?
    Je kunt als consument de gegevens van niet-member organisatie aanpassen. Sommige gegevens kunnen alleen de medewerkers van Wugly aanpassen. Als je een opmerking of tip hebt kun je dit laten weten via het contact. Als eigenaar van een winkel kun je met het gratis Wugly Basic abonnement je eigen winkel beheren. Je kunt dan eenvoudig je winkelpagina aanpassen. Wanneer je je winkel claimt kunnen anderen de gegevens niet meer aanpassen. Kijk voor meer informatie op de zakelijke pagina
  • Account
  • Hoe moet ik een account aanmaken?
    Op de homepagina van Wugly kun je op registreren klikken om een account aan te maken. Rechtsboven op de website kun je je ook registreren. Wanneer je een account aanmaakt is het de bedoeling dat je je naam, e-mailadres en een wachtwoord achterlaat. Daarna kun je je profiel verder aanvullen. Je kunt je ook aanmelden met je Facebookaccount.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
    Wachtwoord vergeten? Dat kan gebeuren. Onder het inlogscherm staat wachtwoord vergeten. Wanneer je hier op klikt krijg je een e-mail met daarin de mogelijkheid een nieuw wachtwoord aan te maken.
  • Hoe kan ik mijn naam en/of wachtwoord wijzigen?
    Je kunt je naam en wachtwoord alleen wijzigen wanneer je bent ingelogd. Dit kan onder account op Mijn Wugly.
  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?
    Wanneer je bent ingelogd kun je onder mijn Wugly je account gemakkelijk verwijderen.
  • Contact
  • Ik wil graag contact opnemen met Wugly
    Wanneer je bent ingelogd kun je een klacht, vraag, opmerking, probleem of tip achterlaten als je op contact klikt. Het team van Wugly zal je dan zo snel mogelijk een e-mail terugsturen.
  • Winacties
  • Hoe moet ik deelnemen aan een winactie?
    Wugly heeft verschillende winacties op de website waaraan je mee kunt doen. Al deze winacties hebben ieder hun eigen voorwaarden. Houd de website in de gaten voor de huidige acties en lees hoe je mee kunt doen aan deze actie.
  • Privacy
  • Wat wordt er met mijn gegevens gedaan?
    Wugly gaat vertrouwelijk met privacygevoelige gegevens om. Gegevens als leeftijd, postcode en geslacht worden gebruikt voor statistische doeleinden. Wanneer je een prijs gewonnen hebt, heeft Wugly je adresgegevens nodig om de prijs naartoe te sturen. Er wordt verder niets gedaan met je adresgegevens. Wugly gebruikers die een eigen winkelpagina in beheer hebben, zijn bereikbaar via hun e-mailadres, net als consumenten die een op- of aanmerking hebben. Deze e-mailadressen worden niet verspreid of doorgespeeld naar derden. Wugly gebruikt deze e-mailadressen alleen om contact op te nemen met de gebruiker.
  • Wugly
  • Wat is Wugly?
    Wugly is een online reviewplatform. Je kunt hier jouw winkelervaring achterlaten. Ben jij wezen winkelen? Dan kun je op Wugly vertellen of je een positieve of negatieve ervaring hebt meegemaakt. Daarnaast kun je op Wugly de ervaringen van anderen lezen. Zo kun je beslissen of jij ook bij die winkel gaat winkelen. Benieuwd welke winkels in de buurt te vinden zijn of tot hoe laat de winkels open zijn? Ook dit vind je op Wugly.
  • Wat kan ik met Wugly?
    Wugly helpt jou een keuze te maken waar jij wilt gaan winkelen. Door het lezen van ervaringen kom je erachter welke winkel bijvoorbeeld uitstekend personeel heeft of waar de leukste aanbiedingen zijn. Ook kun je op Wugly vinden wanneer de winkels geopend zijn of welke winkels bij jou in de buurt zitten. Naast het lezen van ervaringen kun je zelf ook reviews plaatsen op Wugly om anderen te helpen de juiste winkel te vinden
  • Zakelijk
  • Hoe kan ik mijn winkel claimen?
    Als retailer kun je je bij Wugly aansluiten om erachter te komen wat de consument van jouw winkel vindt. Het claimen van je winkel kan op zakelijke pagina.Je wordt dan eigenaar van je eigen winkelpagina. Op de zakelijke pagina van Wugly vind je meer informatie over de verschillende abonnementen van Wugly.
  • Ik wil graag meer informatie over Wugly ontvangen.
    Wil je graag met Wugly samenwerken of meer informatie verschaffen? Op de zakelijke pagina van Wugly vind je meer informatie over de verschillende abonnement van Wugly. Je kunt hier ook meer informatie aanvragen.
  • Wat kan Wugly voor mij betekenen?
    Ontdek de mogelijkheden op zakelijke pagina.
  • Wat zijn Wugly Members en hoe word ik er één?
    Wugly Members hebben een abonnement op een van de pakketten van Wugly. Deze pakketten zijn naar eigen wens samen te stellen. Met behulp van deze abonnementen kun je erachter komen waarom een consument jouw klant is. Veel retailers zijn je al voorgegaan met het aanschaffen van een abonnement. Kijk op zakelijke pagina voor meer informatie.
  • Hoe bepalen jullie de beste winkels en de volgorde waarin de winkels worden getoond?
  • Wat zijn de 'Beste winkels'?
    Op Wugly krijgen winkels cijfers om aan te geven hoe goed of hoe slecht zij het doen. De beste winkels hebben een hoog cijfer en voldoende recente reviews. De volgorde wordt dus bepaald op basis van die combinatie.
    Om de beste winkels te bepalen kijken we naar de cijfers van de afgelopen 3 jaar.
  • Wat zijn 'Aanbevolen winkels'?
    Aanbevolen winkels hebben in de laatste 12 weken regelmatig goede cijfers gekregen. Wugly geeft winkels punten op basis van deze cijfers en we kijken goed naar de actualiteit van de review. Hoe meer punten hoe hoger in de lijst.
  • Wat zijn 'Winkels dichtbij'?
    We laten je zo veel mogelijk zien welke winkels er bij jou in de buurt zitten. Daarvoor gebruiken we de GPS locatie van je telefoon of de locatie die we doorkrijgen van je internetaanbieder. Op een winkelpagina zie je de winkels die in de buurt zijn van die winkel. Wij vinden alle winkels op loopafstand dichtbij. Dat is ongeveer 250 meter. Mochten er binnen deze 250 meter geen winkels zijn dan kijken we automatisch in een groter gebied, zeg maar op fietsafstand. Als er helemaal geen winkels in de buurt getoond kunnen worden dan komt dat meestal omdat we niet genoeg informatie hebben. Dus vertel ons altijd waar je bent, of waar je wilt zoeken. En als er een winkel mist, dan kun je deze zelf toevoegen. - voeg een winkel toe
  • Wat zijn 'Veel besproken winkels'?
    Winkels die regelmatig reviews krijgen komen in deze lijsten terug. Voor de veel besproken winkels kijken we naar de winkels die de laatste 30 dagen een review hebben gehad. Hoe meer reviews hoe hoger in de lijst.
  • Wat zijn 'Alternatieven'?
    Soms ben je niet op zoek naar een specifieke winkel maar naar een winkel die bepaalde spullen verkoopt. Op Wugly zijn winkels ingedeeld in ruim 40 categorieën. Zo koppelen we winkels aan elkaar die een beetje op elkaar lijken. Denk maar aan alle winkels die damesmode verkopen of schoenen. Ook supermarkten en bouwmarkten kan je op deze manier makkelijk vinden. We bepalen de alternatieven meestal op de afstand van elkaar, maar ook kijken we welke alternatieven misschien een beter cijfer hebben.
  • Wat zijn 'Anderen in de groep'?
    Op Wugly zijn winkels ingedeeld in 11 groepen. In die groepen zitten ruim 40 categorieën met allemaal winkels die een beetje op elkaar lijken. Denk dan aan heren- en dames mode in de groep MODE en bouwmarkten en woonwinkels in de groep HUIS. In dit lijstje zie je de andere categorieën in de groep.